search-bar

Rozwój

7 najlepszych książek biznesowych 2017 roku

Wiadomo nie od dziś, że zdobywanie wiedzy to obowiązkowy punkt każdego lidera. Jakie były najważniejsze książki 2017 roku? Sprawdziliśmy to, zapraszamy do lektury i inspiracji. Do najważniejszych publikacji zaliczyliśmy m. in. "Tribe of Mentors: Short Life Advice from the Best in the World" - porady światowych mentorów zebrane przez Tima Ferriss'a oraz wspólne przedsięwzięcie J. Santorskiego i J. B. Bączka "Determinacja. Z prądem i pod prąd". Przyjrzyjcie się naszym ulubionym lekturom w tym roku i wybierzcie coś, co wzbudza wasze zainteresowanie.

Hacking Innovation: The New Growth Model from the Sinister World of Hackers, Josh Linkner

 

Słowo „hakerstwo na ogół przywodzi na myśl negatywne skojarzenia. Haker to najprawdopodobniej ktoś, kto włamał się do mojego komputera i ma teraz numery kart kredytowych. Ta książka w niekonwencjonalny i orzeźwiający sposób odnosi się do zjawiska hakowania. Bo w rzeczywistości hakerstwo nie zawsze jest złe. I można je zdefiniować tak: Akt rozwiązywania złożonych problemów w niekonwencjonalny sposób. Odkrywanie nowych, niekonwencjonalnych podejść, które zastępują mądrość”.

I tego właśnie Linkner uczy: jak hakować innowacje, czyli myśleć inaczej i czerpać z tego korzyści. Wykorzystuje przy tym niezliczone przykłady innowacyjnych firm, które potrafiły z powodzeniem hakować swoje branże i wyjaśnia, że „hakerstwo”, które tradycyjnie kojarzone jest z pewną negatywną konotacją, można zdefiniować jako twórcze rozwiązywanie problemów. Wiele rozdziałów kończy się sekcją Hack Starters, która rzuca czytelnikowi wyzwanie: wprowadzić w życie koncepcje, o których właśnie przeczytał.

Determinacja. Z prądem i pod prąd, Jakub B. Bączek, Jacek Santorski

 

Genialna wymiana wiedzy i poglądów na temat rozwoju osobistego, psychologii, sportu, biznesu i przede wszystkim ‒ życia. Ta książka to prawdziwa umysłowa uczta dla czytelnika. Dwóch doświadczonych, spełnionych i szczerych mężczyzn prowadzi na jej kartach dynamiczną i wciągającą dyskusję.

Jakub B. Bączek, trener biznesu, rzuca wyzwania wszystkiemu, co zastane ‒ zarówno jako biznesmen, jak i mówca w wystąpieniach motywacyjnych. Jacek Santorski, psycholog biznesu, gotów jest integrować nowe rozwiązania z tradycyjnymi źródłami i zasadami. Ze zderzenia ich temperamentów i perspektyw wyłania się nowy paradygmat szczęścia i sukcesu, w którym poczucie celu i motywację umacniamy przez  d e t e r m i n a c j ę  oraz twórcze i elastyczne, lecz zarazem zdyscyplinowane i oparte na prostych zasadach, działanie i współdziałanie.

Option B: Facing Adversity, Building Resilience and Finding Joy, Sheryl Sandberg, Adam Grant

 

Po śmierci męża Sheryl Sandberg, dyrektor zarządzająca Facebooka, napisała książkę razem z przyjacielem Adamem Grantem, amerykańskim psychologiem i wykładowcą. Jest to książka boleśnie prawdziwa, pokazująca między innymi moment, w którym Sandberg znalazła swojego męża martwego na podłodze w siłowni, a potem musiała wrócić do domu i powiedzieć dzieciom: Stało się coś strasznego. Tatuś nie żyje”.

Oprócz wielkiego ładunku emocji Option B zawiera praktyczne wskazówki, jak zachować się wobec osoby, którą dotknęła tragedia: nie unikać tematu, nie mówić „wiem, co przeżywasz” (bo prawdopodobnie nie wiesz), a zamiast „jak się czujesz?” lepiej zapytać „jak się dzisiaj czujesz?” ‒ bo dla kogoś, kto stracił bliską osobę, każdy kolejny dzień bez niej to prawdziwe bohaterstwo. Autorka opowiada też, jak sobie poradzić z takim traumatycznym wydarzeniem w pracy, kiedy nasze możliwości są poniżej minimalnego dopuszczalnego poziomu kompetencji. Z rozdziału o pracy warto zapamiętać zdanie powtarzane w firmie Facebook wtedy, gdy pracownik dostaje negatywny feedback: „Mam wobec ciebie wysokie oczekiwania i mówię ci o tym, bo jestem pewny, że jesteś w stanie je spełnić”.

Łatwo jest cieszyć się życiem, kiedy wszystko idzie po naszej myśli. Ale warto też wiedzieć, jak odzyskać radość, gdy spotka nas jakaś tragedia. W Option B Sandberg i Grant wyjaśniają, w jaki sposób możemy wtedy pomóc sobie i naszym bliskim.

Agile PR: Expert Messaging in a Hyper-Connected, Always-On World, Marian Salzman i zespół Havas PR

 

Ta przeznaczona dla adeptów komunikacji książka tak naprawdę nadaje się dla wszystkich, którzy pracują w biznesie. Marian Salzman, szefowa amerykańskiego oddziału Havas PR, ma bardzo prosprzedażowe podejście do komunikacji. Bo, jak słusznie zauważyła we wstępie jej klientka, Aaron Sherinian, w gruncie rzeczy wszyscy mamy ten sam problem: jak zrobić jak największe bum za wyłożoną kasę?

Odpowiedź, którą Marian Salzman proponuje w książce, to czerwona nitka. Trzymasz się jej tak długo, aż dotrzesz do celu. Czerwona nitka to koncept strategiczny, nasze krosna, na których tkamy narrację wokół produktu czy usługi. Praca specjalistów od komunikacji w gruncie rzeczy jest podobna do twórczości ekip tworzących popularne seriale telewizyjne. Bez regularnych niespodzianek historia stanie się przewidywalna i nudna. Ludzie przestaną ją zauważać. Bez wiarygodnej wewnętrznej logiki odbiorcy pomyślą, że cała historia jest przypadkowa i zmyślona, więc przestaną o nią dbać. Książka pełna case’ów, świetnych historii i odkrywczych konstatacji dla wszystkich, którzy budują markę swoją lub swojej firmy.

The New Rules of Work: The Modern Playbook for Navigating Your Career, Alexandra Cavoulacos, Kathryn Minshew

 

Cavoulacos i Minshew są współtwórczyniami popularnej strony internetowej The Muse poświęconej doradztwu zawodowemu i ofertom pracy. W The New Rules of Work dzielą się najważniejszymi doświadczeniami, które zdobyły w obszarze poszukiwania pracy i budowania wymarzonej kariery.

Książka daje bardzo użyteczne i gotowe do wykorzystania przykłady – autorki nie tylko zachęcają do tego, żebyś wysyłał aplikację do wymarzonej firmy, ale także dają przykład, jak taki „zimny mail” może wyglądać. A wszystko to doradzają ze świadomością, że przejmowanie kontroli nad swoją karierą może być trudne, lecz mimo to zachęcają do brania odpowiedzialności we własne ręce. Mówią czytelnikom: nie czekaj, aż twój szef utoruje ci drogę do awansu. Sam jesteś odpowiedzialny za swoje zawodowe życie, w tym umiejętności, które będziesz musiał rozwinąć.

Tribe of Mentors: Short Life Advice from the Best in the World, Timothy Ferriss

 

Wszyscy potrzebujemy mentorów. Oto zestawienie ponad 100 najlepszych na świecie. Tim Ferriss, najbardziej znany ze swojego światowego bestsellera 4-godzinny tydzień pracy i podcastu pod tym samym tytułem, zrealizował swój najnowszy projekt książkowy zarówno dla siebie, jak i dla szerokiej publiczności.

Autor wyszukał ponad stu czterdziestu ekspertów eklektyków i zadał im pytanie o filozofię życiową, którą się kierują oraz o ich najlepsze nawyki. Znajdziesz tu poranne i wieczorne rytuały ludzi, którzy odnieśli sukces oraz ich rady dotyczące szczęścia, sensu życia ‒ i nie tylko.

Tribe of Mentors jest podręcznym zbiorem mądrości, które można czytać przez cały rok lub używać ich jako punktu odniesienia w trudnych sytuacjach. Niezależnie od wyzwań, z jakimi się aktualnie mierzysz, wskazówki od najlepszych mogą ci pomóc.

The Service Culture Handbook: A Step-by-Step Guide to Getting Your Employees Obsessed with Customer Service, Jeff Toister

 

Krótki przewodnik krok po kroku, napisany dla zarządzających i kładący nacisk na znaczenie włączenia obsługi klienta w kulturę firmy. Coraz lepiej wiemy, że to, co dzieje się wewnątrz organizacji, jest odczuwalne na zewnątrz ‒ przez klienta.

Toister uczy nas, jak stworzyć kulturę, która sprawi, że pracownicy będą mieli obsesję na punkcie obsługi klienta. Dowiesz się od niego, co firmy zorientowane na klienta robią inaczej, aby zaangażować swoich pracowników. Odkryjesz także sposoby strategicznego dostosowania każdego aspektu swojej organizacji do wyspecjalizowanej obsługi.

Tworzenie i podtrzymywanie kultury zorientowanej na klienta to niekończąca się podróż, która wymaga ciężkiej pracy, poświęcenia i zaangażowania. Podręcznik The Service Culture Handbook może się naprawdę przydać w tej podróży.

Komentarze Facebook
Czytaj więcej z kategorii Rozwój:

W jaki sposób uczyć się efektywnie – bez względu na wiek

Starsi boją się, że z wiekiem ich możliwości percepcji i nauki będą drastycznie spadać. Młodsi, że przyjmując do zespołu starszego pracownika nie będą w stanie nauczyć go nowych rzeczy. Neurobiologia pokazuje, że jest proste rozwiązanie tych problemów: lifelong learning.

Najczęściej czytany

PropTech w biurze. Oszczędności i komfort pracy w jednym

Biometryka, big data, sztuczna inteligencja i Internet rzeczy. Nowoczesne technologie odważnie wkraczają do biur na całym świecie. W ubiegłym roku szacunkowa wartość tego rynku sięgnęła prawie 3 miliardów dolarów. A rozwiązania już dawno przestały służyć tylko ograniczaniu kosztów funkcjonowania.